Beter dan Ullrich…….!

23 Jun

 

foto 2 (128)In 1998 had hier in Corrèze de tijdrit plaatst van de Ronde van Frankrijk over een afstand van 57,1 km dwars door het prachtige landschap van de Monédieres, de wedstrijd werd gewonnen door Jan Ullrich met een gemiddelde snelheid van 46,143 km/uur gezien het loodzware parcours bijna bovenmenselijk…later hebben we ook geweten waarom dit kon…..

Maar veel groter is de prestatie van Mia die als eerste vrouwelijke gast van Domaine La Paillote het parcour van de tijdrit heeft gereden met als extraatje de 8 km lange beklimming van de Suc-au-May…….voor Frank was dit als ex ” Marmotte ” natuurlijk een ietsje makkelijker !

Proficiat aan allebei!!!!

 

Chambres d’hôtes Domaine La Paillote

 

http://www.lapaillote.eu

Eén reactie to “Beter dan Ullrich…….!”

  1. Mia 24 juni 2014 bij 09:02 #

    Het was een inderdaad een hele uitdaging voor mij om deze rit te fietsen. Ik heb er veel langer over gedaan dan Ullrich, maar wel zonder doping en ik denk dat mijn voldoening op het einde van de rit véééééél groter was dan deze van Ullrich. Met de gepaste motivatie en veel doorzettingsvermogen is veel mogelijk ! Niet vergeten dat ik gestart ben met veel energie dankzij het super lekkere ontbijt met veel liefde bereid door Kristine en Paul. De extra sneetjes notenkoek (met evenveel liefde gebakken en netjes verpakt door Kristine) gaven mij dan weer extra energie om het zijsprongetje naar de Suc-au-May te fietsen. Bij mijn terugkeer op La Paillote stond er geen “Miss” te wachten met een medaille maar twee super toffe mensen met een lekker Belgisch biertje en als je dat dan kan uitdrinken op het zonnige terras met een prachtig uitzicht over Corrèze dan ben je heel vlug vergeten hoe veel je eigenlijk toch wel afgezien hebt tijdens je eigen tijdrit in Corrèze !

    Mia

    PS toch nog even bij vermelden dat zonder de goede raad en de extra aanmoedigingen, en cours de route, van mijn lieve man Frank ik de eindmeet ook niet zou gehaald hebben.

Geef een reactie

